Alla inlägg den 30 november 2011

Av Anso - 30 november 2011 22:52

Nu ska visst kylan och snön komma hörde jag... sådär road av det men å andra sidan kan det ju vara skönt med lite snö så det blir lite ljust!


Tränat och i helhet ser det bra ut.  

Kan göra relativt långa kedjor utan kommendering men då kommenderingen kommer så går Catla ner sig lite..

Nu jobbar vi med korta, korta kedjor med kommendering där jag premierar attityden.

Längre kedjor kör jag utan.

Halterna har vi också pysslat lite med och även de ska premieras ett tag.

Det är så jäkla roligt att träna lydnad!!!  




Nu ska jag dock trappa ner träningen lite och Catla ska få lite vinter vila, i mitt tycke så behöver hundarna också få lite paus då de tränas ganska mycket resten av året.

Vilan kommer dock inte vara i månader men några veckor iaf.

Då har jag bestämt att lägga lite mera tid på fys träning istället!  




Var på Clinic i lördags, en julklapp från Lundagårds Hundskola! Tack!

Super taggad blev jag såklart och tyckte att clinicen var super bra

Jätte bra upplagd med både förevisnings hundar varvat med att Maria pratade.

Bra inlagda pauser!

Det blir ändå lite långt att sitta och koncentrera sig och lyssna en hel dag men det är ju så det blir!

 



På fredag ska jag och min älskade syster Lisa gå på Melissa Horn! Längtar!

 

Tränas en, tränas alla!   

 



 

Ovido - Quiz & Flashcards