Alla inlägg under september 2011

Av Anso - 25 september 2011 20:23

Det är väl dags för en uppdatering!

Malin, här kommer det en.  

 


En hel del har det väl hänt sen sist jag skrev.

Nytt golv i vardagsrummet tex, Malin, har inget kort nu men du är välkommen att titta på det live om du vill!   

 


Tränings motivationen har varit sådär men idag var jag på klubben efter jobbet och nu känns det hur kul som helst igen och Catla är på G och är tränings sugen hon med!!   

 


Teddie är ny skodd idag! Skönt!

Han har även fått sin årliga genomgång av vet Marika Gunnarsson.

Tänder är bra, lungor, hjärta och tarmar lät bra och Marika tyckte han var lika fin som hon alltid tycker!   

Hon tyckte att han var fint musklad, det var kul o höra eftersom vi bara lufsar runt i skogen nu för tiden och muskler som förr får han aldrig igen!

Han åldras med värdighet min älskade Goggoman!   

 


Många av mina tankar går till en vän som förlorade sin gamla häst härom dagen!  

 Hon var lika gammal som Teddie och många tankar och känslor kommer ju såklart upp om att T börjar bli till åren och vi kanske inte har så lång tid kvar tillsammans!

Försöker dock att leva i nuet när det gäller det och ta vara på varje dag med honom istället för att tänka på den dagen han är borta.

Ibland är det svårt!

 


Loviz är bättre!!  

Pigg och fin och hältan är markant mindre! Så skönt!

Hon blir helt tokig när vi kommer till klubben och vill leka o vara med o träna!

Älskade, älskade hund!   

 


Naturligtvis skadade sig Liam också häromdagen, han har nog fastnat i något och det ser fint ut nu iaf!

 Tack o lov!

 


Jag går på Tävlingsledare utbildning!

Super kul men super mycket att lära sig och att tänka på men som sagt lärorikt och väldigt, väldigt roligt!   

 


Mer blir det inte idag men jag bjuder på lite bilder!

 


Loviz har fått apportera lite, lycklig som få!

O leka med sin älskade boll!   

      

Lille Liam!    

 



Av Anso - 14 september 2011 22:36

Hösten är här med allt vad den innebär!

Jag gillar hösten, tycker om alla fina färger, tända ljus och den svala luften...  

 MEN jag tycker mindre om regnet som tydligen ska ösa ner mestadels av tiden   


Träningarna efter tävlingen har varit få, känns som att vi behöver pusta efter all laddning o träning iför tävling så vi har tagit det ganska lugnt ett tag.

Nu har jag dock dragit igång igen   


Det är roligt att börja med elit momenten på riktigt och Catla är en underbar hund att köra!!!  

Känns som hon är riktigt bra grundtränad för nu kan jag bara presentera saker för henne och hon snappar och gör sakerna med glädje och viss säkerhet från början!

Precis det jag strävat efter i min träning med henne som valp!  


FF pysslar vi med och plockar ner vissa delar som jag tycker är viktiga på detalj nivå.

FF är ett moment som blir bättre och bättre för varje pass vi kör.


Konen kan hon och dirigering -ruta var inte så svårt att få in på henne, hennes älskade ruta!   


Dirigering - apport tar jag det lugnt med, vill inte att det ska bli fel men nu kan hon iaf gå på dirigering åt bägge hållen med två apporter ute.

Jag vill att hon ska bli säker på dirigeringen innan jag försvårar det.


Fjärren har tagit sig riktigt bra det sista.. känns som den kommer något sånär som jag tänkt mig när den blir klar.


Hopp- metall var inget konstigt för Catla, skönt för GUD vad jag slet med den på Loviz!


Vittringen har vi inte gjort ännu.


Signalkontroll på sitt, stå, ligg är påbörjat och hon har iaf fått tillbaka ställandet som har varit spårlöst försvunnet  

Förmodligen försvann det med den intensiva träningen på sättandet i trean men nu verkar det finnas ett ställande igen!  


Inkall är jättefint och ställandet tappade jag lite av på tävlingen men har tränat delarna med pinnen så nu finns det där igen!   


Gruppmomenten har jag heller inte gjort... dags att börja gömma sig i sättandet, störningen på platsen ska inte vara något problem men ska lägga ner en hel del tid på att Catla skall ligga helt stilla o inte rulla som hon kan göra nu.


Som sagt så är hon en fantastisk hund att träna och det blir bara roligare och roligare.

Träning hela vintern så blir det nog en elit start i vår när snön smält!



Loviz har inte varit bra däremot   

Är halt mer eller mindre och får vara hos mormor när det vankas långpromenader... hon måste vila så att hon blir bra.

Förmodligen är det en brygga som har knäckts upp o behöver läka ihop igen.

Tråkigt och väldigt ledsamt men hon är iaf inte så dålig som i vintras.

Hon är pigg och vill leka och följa med.

Ska ge det tid och lite smärtlindring så ska hon nog vara bra snart igen.  



  



Ovido - Quiz & Flashcards