Alla inlägg den 21 november 2011

Av Anso - 21 november 2011 16:02

Just nu känner jag mig riktigt aktiv och motiverad i Lydnads träningen!

Känns roligt och känslan jag får på lydnadsplanen är en känsla som jag bara kan finna där!

Underbar är den och jag känner verkligen att det är just detta jag brinner för!   


Förra gången jag körde dir app så valde Catla att springa till den i mitten ett par gånger.. hon fick ingen utdelning för det såklart men jag tycker ändå att det är bra att det blir fel så att hon lättare kan förstå vad som är rätt!


Dagens träning innebar också dir app, idag tittade hon på mitten men valde bort den.  

Nu tränas säkerhet så tempot till konen blir högre samt att Catla inte ska bli osäker på vad hon skall göra.

Funkar fantastiskt bra!

Idag tog jag även ut vittringen på planen, första gången med elitens vittring, det verkar inte vara någon skillnad för Catla iaf från 3:ans vittring.

Hon fixade den galant!  

FF har tränats vilket görs varje pass.. fortfarande har hon en benägenhet att hamna långt fram ibland men det är så mycket bättre.

Framförallt så har jag en bra känsla i det och det är underbart!  

Jag har hellre problemet att hon när hon har riktigt bra attityd kommer fram lite än att hon går utan attityd bakom.

Hopp-metall har tränats idag, nu har det inte hänt på länge att hon inte hoppar tillbaka om apporten kommer tokigt.

Inga problem för henne att apportera metallen, så skönt efter alla problem jag hade med Loviz gällande metallen.

Fjärren är tränad, på fullt avstånd.. hon blir segare så det är bara att variera avstånd och premiera snabba skiften.

Idag har Catla även fått göra en budföring... bruks moment, det ni   

Hon tycker att det är fantastiskt skoj och kanske, kanske kan det bli att vi gör en appell framöver!

Tack Annica och Helena för en riktigt bra träning!   


Summerade vårt program idag.

Det är säkerhet i momenten, framförallt dir app och mera fjärr träning som behövs.

Samt också kedjor och helhet.. detta ska tränas i vinter så att vi när vi är klara kan gå ut och göra en bra debut i lydnads eliten!   

 

 


Det är så skönt att gå ut och träna, man går in i sin bubbla och allt runt känns väldigt långt borta.

Efter träning är man fylld med förnöjelse och har en otroligt skön känsla i kroppen.

Just idag behövde jag det!   

 




På lördag är det dags för att åka på Clinic med Maria Brandel.. ska bli otroligt roligt och jag tror att det gynnar mig och min träning oerhört mycket.

Det handlar om tävlings träning, förberedelser i sin träning mot tävling osv.. passar perfekt nu för det är ju där Catla och jag är i vår träning!   

 

 

OCH jag behöver verkligen, verkligen strukturera upp allt så att vallningen kommer igång på riktigt!

 

Lydnads vovvan!   

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards