Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

Öppnar en ny bok för 2013

Av Anso - 2 januari 2013 07:12

Det var väldigt  längesen det skrevs här, så det är väl dags för några rader!




Jag skrev först en lång text om hur jobbigt 2012 varit men raderade det.

Finns ingen anledning att gräva i det som hänt, jag lämnar det bakom mig, gräver ner det och öppnar inte den gropen igen!   

Saker har märkt mig för livet men tar med det som en erfarenhet istället och ser fram emot det kommande året och vad det har att bjuda på.   






År 2012 tog Catla sitt lydnads championat och det mina vänner är inte någon trist händelse utan det var målet när jag hämtade min lilla valp den 27/11-09   

Sen finns det andra ljusglimtar som hänt också som jag bevarar, minns och glädjs åt!

Jag vet iaf att mina vänner är mina riktiga vänner och utan er hade jag inte klarat detta!   









2013 skall fyllas med MASSOR av hundträning, Catla är inte tränad ordentligt sen i början av hösten då orken och energin har varit tvunget att gå till annat!

Men nu så ser jag fram emot att träna, planera och ha kul med min hund på planen igen... det är ju det jag brinner för och det som får mig att må riktigt bra!    

Målet för Catla 2013 är att få en så bra tävlings situation som det bara går.

Kedjor kommer att bli  fokus på vår träning samt helhet, uthållighet och att träna henne så hon håller tempo hela pogrammet.

fokus kan hån hålla men blir ibland lite för noga så hon glömmer att ta i.

Det kommer nog bli en del tävlingar också, dels för att kolla av hur träningen går och dels som träning också!

Jag längtar oerhört mycket efter barmark och att dra igång ordentligt nu!   





2013 skall också innehålla massa skogs promenader, fokus skall bla läggas på mig och de mina, positivitet, kärlek, passion, glädje, skratt, vänner, framtid och hundträning, massor av hundträning!     





Teddie fyller detta år 30, han är pigg och fräsch och jag hoppas på några fler fina år med honom!




Loviz har varit jättebra denna vintern i sin rygg, vilket glädjer mig oerhört!




Catla har varit uttråkad men vi har gått långa promenader och grejat med lite annat ist för träning så det går ingen nöd på henne!




Liam är nu 13 år och lever ett lugnt katt liv, precis som det ska va!





Så, god fortsättning mina vänner!

Ta hand om varandra och framförallt om er själva.. sprid kärlek och må gott!



Kram   



   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anso - 26 februari 2015 14:32

Våren närmar sig till min stora glädje! Jag har planerat lite och satt årets mål för Catla och mig. Tanken är att starta en appell i år, bara för att det är kul.Tror även att det kan främja Catlas och min tävlingssituation då det på en sån tävling ka...

Av Anso - 30 december 2014 09:38

En sammanfattning av 2014! 2014 kan man nog kalla ett år med stora förändringar i mitt liv. Jag har förlorat min bästa vän, halva mig själv och en av de viktigaste i mitt liv... Även min lilla hustomte, min gråa prins som gjorde min vardag en hel del...

Av Anso - 17 december 2014 11:30


Idag skulle du fyllt 15 år... Grattis min älskade lille pojke, hoppas du har det bra där bortanför regnbågsbron... Du är djupt saknad här hemma ...

Av Anso - 7 november 2014 06:04


Jag saknar dig så min älskade gamle vän...

Av Anso - 24 oktober 2014 05:50

Klockan är 05:50 och jag ser en ände på nattens jobb på csk. Ibland blir det lite dålig planering när man jobbar extra, jag får boknigar, tar dem och när jag lägger in dem i min kalender så ser jag att det kanske blir lite tajt vissa gånger i anslu...

Ovido - Quiz & Flashcards