Direktlänk till inlägg 26 juli 2014

Semester!

Av Anso - 26 juli 2014 10:56

Har en riktigt skön semester.
Ägnar mina dagar åt sånt jag tycker om, åt dem jag älskar, åt sånt som gör mig glad och som ger mig lugn och ro.
Det är första semestern på flera år som inte innehåller stress i någon form och då har jag ändå halva semestern kvar! 

Ibland måste bara alla känslor ut så här kommer de! 

Har haft jätte sköna dagar med Madde, tänk att man kan finna så mycket glädje, förståelse, lugn, respekt, trygghet, lycka och kärlek i en annan människa.. Framförallt att finna någon som låter mig vara jag, som är sig själv och som inte vill göra om eller få mig att vara någon annan
Hoppet för att det skulle finnas på riktigt hade sinat men hon kom och hon finns här och jag ser fram emot varje sekund, minut och dag med henne.. Och det bästa av allt är att Loviz och Catla älskar henne lika mycket som jag gör

She is amazing!   

Har kommit igång med Catla i lydnaden, det är sjukt roligt att träna och hon går riktigt bra. 
Får fin hjälp av Annica och varje träning ger en push framåt.
Jag är motiverad och det ser ljust ut för att komma ut på tävling inom en snar framtid 

Loviz är oförskämt pigg och det glädjer mig enormt.
Hon njuter av livet och tar dagen som den kommer.
Underbara hund


Trots allt det underbara och sköna så tar förlusten av mina pojkar ett stadigt grepp om mig då och då, när jag minst anar det kommer paniken, tårarna rinner och jag får inte luft...
Jag saknar dem fruktansvärt mycket och vissa stunder vet jag inte vart jag ska ta vägen

Kommer det någonsin gå över?

Känslan av Teddies varma sommar doft, hans kloka ögon, hans otroliga lugn, hans förmåga att vara min terapeut när helst jag behövde.. Han som kände mig bättre än jag själv gjorde...
Längtan efter att få borra in ansiktet i hans mjuka päls och dra in den bästa doften av dem alla är sjukt jobbig.
Saknar hans stora kloka ögon som alltid visste, som alltid gav mig en känsla av total kärlek, trygghet och samhörighet... Han fattas mig så jag går sönder

Även Liam med sin otroligt speciella personlighet, som alltid, varje natt sov vid min sida.. Samma ställe varje natt i nästan 15 år, som alltid mötte mig när jag kom hem och alltid gav mig sin kärlek..

Det gör ont, så förbannat ont att gå själv utan dem.. 

Tack till min familj och mina galet fina vänner som står ut.. 

Som sagt, ibland måste bara känslorna ut.. Bra som dåliga   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anso - 26 februari 2015 14:32

Våren närmar sig till min stora glädje! Jag har planerat lite och satt årets mål för Catla och mig. Tanken är att starta en appell i år, bara för att det är kul.Tror även att det kan främja Catlas och min tävlingssituation då det på en sån tävling ka...

Av Anso - 30 december 2014 09:38

En sammanfattning av 2014! 2014 kan man nog kalla ett år med stora förändringar i mitt liv. Jag har förlorat min bästa vän, halva mig själv och en av de viktigaste i mitt liv... Även min lilla hustomte, min gråa prins som gjorde min vardag en hel del...

Av Anso - 17 december 2014 11:30


Idag skulle du fyllt 15 år... Grattis min älskade lille pojke, hoppas du har det bra där bortanför regnbågsbron... Du är djupt saknad här hemma ...

Av Anso - 7 november 2014 06:04


Jag saknar dig så min älskade gamle vän...

Av Anso - 24 oktober 2014 05:50

Klockan är 05:50 och jag ser en ände på nattens jobb på csk. Ibland blir det lite dålig planering när man jobbar extra, jag får boknigar, tar dem och när jag lägger in dem i min kalender så ser jag att det kanske blir lite tajt vissa gånger i anslu...

Ovido - Quiz & Flashcards