Alla inlägg under juni 2012

Av Anso - 29 juni 2012 22:22

Oj, här var det glest mellan inläggen... det kommer nog att vara så ett tag för lusten att blogga finns inte riktigt.

Nu däremot så skall jag uppdatera med dagens resultat!






Idag tävlade jag  även Annas Qase i LKL 2.

Case och jag fick ihop 184 p, ett 1:a pris och blev klass 2 a , jätte kul och nyttigt samt en bra erfarenhet för mig att träna och tävla en annan hund!   






Catla är jag mer nöjd med denna gång än förra tävlingen.

Känslan var väldigt mycket bättre!   

Det blev lite missar och då bla på rutan där hon krånglade lite så det genererade i en 5 a.

På tävling kan allt hända och jag tycker det på ett sätt är ganska bra då jag får lite mer nycklar till hur jag ska lägga upp träningen framöver.

Skulle vilja ha ett par växlar till i henne på tävling, denna gången var hon fin halva programmet sen var det som att hon tog slut i energi och koncentration även om hon utför momenten.

Blev också lite störd av publiken som var en bit bort och blev "tittig" ditåt!

Upplever att hon blir lite tryckt av mig vilket kan bero på mina nerver?

Denna gången är hon även mitt i extrem skendräktighet vilket också kan påverka känsligheten.

Nåväl, hur som helst och vad det än beror på så är mitt mål i min träning att hon i tävlings situation skall fungera som hon gör på träning!

Helt enkelt behövs mer tävlingsträning men det är svårt att få fram nervositets känslan där så som det blir på riktigt.

Träning på tävlings situation samt kedjor med prioritet på attityd och driv får det iaf bli!







Detta skall fnulas på och jag har tur som har bra träningskamrater att bolla med   

Tack Annica för efterpratet idag! Tack Lotta också!   

Har ju även en fantastisk flickvän som har samma tänk som jag gällande hund träning och som har fina och bra ideer på saker och ting och ett bra öga för de detaljer som hon vet är viktiga för mig!

Tack för det Anna!    







Här kommer iaf resultatet på Catla!


Sitt i grupp            10

Platsliggning          10

FF                          8

Z-rutan                  9

Inkall                     8

Rutan                    5

App dirr                 9

hopp metall           6,5

vittring                  7,5

fjärr                      7,5


Totalt 253p ett 2:a pris


Här är de inte så gamla, lite drygt ett år!

 


Ovido - Quiz & Flashcards