Alla inlägg under april 2012

Av Anso - 29 april 2012 17:53

Idag var det äntligen dags för mig och Catla att debutera i Lkl Elit.

Har varit dödligt nervös men det släppte när vi kom dit?!


Tänkte att jag skulle delge resultatet!



Sitt i Grupp              10

Platsliggning            10

Fritt Följ                  8 (några sena sitt samt för långt fram i SPRÅNG, annars fin pos :) )

Z-ruta                      7 ( la sig inte)

Ink                          7 ( avslut och långt ställande)

Rutan                     10

Apporterings dir      9,5 (snett avslut)

Hopp-Metall           10

Vittring                  7 (Catla såg plötsligt moster Lisa utanför planen och tänkte att dit ska jag nog så jag fick dra i                                med ett DK, lite tugg på pinne också)

Fjärr                      7 ( nos och flyttar fram något)


Totalt 270,5 p och klassvinst!   

 



Är jättenöjd med Catla, hon hade super fin attityd och tyckte att det var roligt!

Mest impad över henne är jag på sättandet då grannhunden kröp fram till henne och nosade på henne, Catla lutade sig allt hon orkade ifrån honom men utan att flytta på fötterna!

När ägaren kom och tog sin hund så flyttade hon framtassarna lite för att inte välta som hon lutade sig undan!

Underbara hund! 

Är sååååå glad över att jag lagt ner mycket träning på stadga från att hon var liten! Resultatet av det visade sig väldigt väl idag!    

Är så glad över att få föra denna hunden på planen både på träning och på tävling!

  

 

 

 

 

 


 

Tack underbara ni som var med för fin support.

Lisa, alltid vid min sida då det tävlas!  

Så kom mitt jobb också, kul!    

Och Ulle som var med också!   











STORT Grattis till Linda och Doris som vann sin klass och fick härliga 194,5 p och LP i Lkl 2!     

 


 

 

 


 

 

 

 

Nu ska jag granska filmen på tävlingen!   

Ska också kolla i tävlings kalendern för det är nu mina vänner som det börjar på riktigt!!!   

Underbara Lydnad och härliga Hundliv!   

 

Linda och Doris som också vann sin klass!   

        

...

Av Anso - 17 april 2012 10:21

 
Av Anso - 16 april 2012 21:53

Längesen bloggen blev matad igen, torka på blogg fronten trots att det händer massor!

Lusten att skriva infinner sig dock inte så ofta.

Men ska uppdatera lite nu iaf.





Såklart om Catlas träning!

Hon går från klarhet till klarhet och är en underbar hund att träna och jobba med!

Vi har för någon träning sen kedjat ihop det mesta av elitens långa program.

Ett helt FF med sido förflytt, vänd på stället och alla tempon.

Sen Z-ruta, inkall med ställ och lägg, rutan, dir app och belöning på transport till nästa moment.

Catla hade en underbar attityd hela tiden, lite långt fram i FF... skräll men var med och arbets sugen hela tiden.

När kedjan var slut så hade hon minst lika mycket ork och motivation kvar!

AH, vilken känsla!  

Inga direkta detaljtapp hade vi heller, helheten såg bra ut och ja.. vad kan man mer begära?


En träning efter kedjade jag ihop resten, Hopp-metall, vittring och fjärr..

Med tanke på att fjärren är långt ifrån klar och inte ser så bra ut så förväntade jag mig inte så mycket av den.

Vad gör hon då, skit hunden.. jo, hon avslutar med en kalas fjärr!! Dock inte perfekt eftersom bakåt skiftena inte är klara, men hon kom fram ca 1 dm istället för en halvmeter som jag trodde, samt fina skiften!  

Hopp-metallen och vittringen innan gick fint det med.


Alltså, momentmässigt känns hon relativt säker nu, såklart behövs massa mer träning och mer säkerhet i allt.

Uthållihhetsträning är det som behövs nu, detalj pet och moment träning såklart.


Känns så roligt och jag känner att jag verkligen hittat det sättet som jag tycker om att träna på, det passar iaf mig och min hund!    

 

 

 











Tog en impuls resa till Sthlm förra veckan, packade en väska och packade in hundarna och åkte.

Var ett par dagar hos Ilona och samlade lite energi som jag så väl behövde, tyvärr tog den slut när jag kom hem igen..  

 

 

 

 

 






Tankar och kramar går till min vän som hastigt fick besluta att låta sin trogna kamrat somna in sent igår kväll!  

 

 

 

 

 

 





Mycket händer i mitt liv just nu, på olika håll och olika saker.

Alla inte så positiva.

Men så har jag de bästa av vänner som står där i vått och torrt!

Tack till er alla för det!    

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ser fram emot nästa helg, fredagen skall spenderas med mina vänner, vid fint väder skall det grillas och oavsett väder så ska vi träffas, dricka lite öl och trivas!  

Söndagen blir en heldag med Xara och Jenny! Hingstvisning på Broline stuteri! (travhästar) Samt en tur till Ullared!

Känns kalas kul, känner att jag behöver hitta på lite roliga saker nu och återvända till mig själv och framförallt till livet!  

 

 

 

På fredag skall äntligen Catla få valla också! 

 

Mycket kul att se fram emot! Me Like!     

 

 

 


 

 

 







Den enda vägen nu är framåt och framförallt så ska jag vara Anso och ingen annan!      


 

         



Av Anso - 4 april 2012 21:17

Motivationen till att blogga är inte så stor just nu men jag ska försöka plita ner några rader!   

 

Ja, tävling om ca tre och en halv vecka och jag ser fram emot det som bara den!

Catla känns riktigt fin i träning och jag bara älskar att gå ut på lydnadsplanen och träna henne!  

Momentmässigt känns hon fin och hon kan momenten även om det behövs mer säkerhet och alltid tusen detaljer att slipas på samt kedjor, kedjor, kedjor!

Jädrar vad roligt det är!!

Tänk att alla bekymmer i världen försvinner när jag får träna! Underbart!    

Har äntligen fått tummen ur och beställt en ruta med band, fick den idag och invigde den idag.

Loviz fick inviga den!  

Smidigt som bara den att sätta uppden och man behöver inte mätaoch krångla, den blir rak, tar mindre plats i väskan än de andra konerna jag hade.

Den är helt enkelt kanon!


Har lekt lite med Catla på Agility planen idag också, varit sugen att prova lite hopp och skutt i olika vinklar och det var riktigt kul.

Loviz älskar ju att springa i tunnlar och skutta lite lätt så det har hon fått gjort! 


T har fått sig en tur också... tyvärr känns han stel och snubblig och gjort det ett tag... nåväl, han mår bra iaf!  


Det var allt för denna gång! 

 

 


Så här glad är Catla när vi är på väg ut på planen för att träna.  Jävlar vad jag älskar dig skit hund!   

 

Loviz sprang upp på denna när jag gick av dem efter träning! snacka om att älska ag hindrena! 

Underbara hund!! 

       

Och så lite tunnel förstås, först kloker och sen Toker!

   

Nya rutan.

     

Ovido - Quiz & Flashcards