Alla inlägg under juni 2011

Av Anso - 27 juni 2011 22:31

Midsommar helgen är förbi och dagarna fram till semestern känns overkligt långt bort.

Nu har jag iof inte jobbat ihjäl mig det senaste men är olidligt trött på jobbet och behöver ha mina fyra veckor o det helts nu!  

Nåväl, den kommer!


Igår var vi på klubben hela dagen och deltog i Träna med Lunch!

Började i skogen med spår, lunch efter det och sen lydnad!

Bra träning och trevligt umgänge!


Idag började dagen med ett lydnadspass med bästaste Annica på Forshaga BK.

Stall och ridtur efter det och en sväng till syrran i stan för o hjälpa henne att flyttstäda.

Sen blev det Kils BK för ytterligare träning!


Catla har varit kalas fin idag, maken till motivation och energi får man leta efter.

Allt är roligt, allt gör hon gladerligen och anstränger sig verkligen till hundra för att förstå vad jag vill, provar och blir överlycklig när det blir rätt.. samt förbannad om hon fattat fel och anstränger sig ytterligare för att det ska bli rätt så gon ska få sin grej!

Underbara hund!!!   


Loviz är piggare än någonsin!!

Fick ett ganska ordentligt träningspass idag och att se lyckan i hennes ögon kan få mig o börja grina, det värmer verkligen hela mig.. fantastiska, härliga Loviz... finns ingen i hela världen som du!   

Så gott att hon mår bättre i sin rygg!!!

 


Ibland önskar att det fanns något sätt att förklara för mina hundar att de faktiskt har det ganska bra i jämförelse med vad andra kanske har...

Det gör så ont i mig och jag mår så förbannat dåligt när jag ser djur behandlas illa och speciellt små valpar...jag finner helt enkelt inga ord...   

 

 

ÄLSKAR denna bilden på Loviz!   


 

 

Av Anso - 23 juni 2011 09:08

Igår var jag och hjälpte Malin lite med det sista i hennes flytt!

Fick en vinflaska och god lunch som tack för hjälpen och framför allt så fick jag träffa henne ett tag!   

Hon tog jätte fina bilder på Loviz och Catla!  

 

                               



Av Anso - 22 juni 2011 09:24

Igår var det äntligen dags igen för att åka till Maria!   

Annica, Anna och jag åkte dit och fylldes med massa matnyttiga tips och råd!

Maria är verkligen guld att träna för, ödmjukare människa får man leta efter.  


Catla och jag tog ju såklart upp vår akilleshäl FF, Annas favorit moment att lyssna på btw när jag analyserar det.   

Det kändes bra, hon kommer fram lite ibland men helheten ser bra ut.

Svängar skall det övas en del på samt halter, för halterna har försvunnit någonstans på vägen   

Jag tror iaf att jag har hittat en nyckel till att min känsla ska bli bättre... för det är nog mest i mitt huvud det sitter!

Fjärren pratade vi om med.. de skiftena som är "klara" är riktigt bra, fick tips om de två svåraste skiftena så nu ska det tränas massor på dem så att Catla blir medveten och skiftar korrekt!  

Sättande under gång ville jag att Maria skulle titta på för Catla har blivit osäker på om det är en halt vi tränar eller vad det nu kan vara... såklart så satte hon sig bra när vi skulle visa   

Lite apporteringar och "runt pinnen" träning blev också genomgått.


En BRA träning som medgav en stoooor portion inspiration för fortsatt träning!  

 

FF träning!

Fjärr prat!

Kryp prat! 

Apporterings träning!

      Muntergökarna väntar på mat! Är man hungrig så är man inte gladast i världen alltid!      

Av Anso - 22 juni 2011 08:56

Efter natt jobbet mellan torsdag och fredag så packade jag och hundarna oss iväg till stockholm.

Första stoppet blev i Södertälje för en träning med Sanna :)

Träningen gick bra och Catla är helt oberörd av nya platser vilket känns super bra!   

Passade på att använda Sanna till sånt som man behöver göra med massa olika folk, komendering och störning, Catla var i sit esse och skötte sig kalas!

Fick även se Sanna och hennes Kali, superkul!


Iväg till Ilona efter det!

Har haft en supr mysig helg med Ilona, vi har varit o badat med vovvarna, promenerat och bara umgåtts i massor, det är vi inte bortskämda med att få göra!

TACK Ilona för att jag fick bo hos er!  

Så blev det såklart massa SM med!  

Träffade Catlas bror Casey och matte Hanna på lördagen, lite träning på SM området med dem.

Även där struntade Catla i att det var nytt och att det var MASSOR av folk och hundar!

DET känns så bra eftersom vi har tränat mycket störning och att Catla är lite väl nyfiken på grejer runt om ibland!

Träningen på det har alltså gett resultat!   

En bra träning även där och det var riktigt skoj att se Casey också, de var jätteduktiga både han och Matte.   


Regnet ÖSTE ner på söndagen men det var värt varenda droppe för att få se Maria och Ylle vinna Guldet!  

GRATTIS!!!


Det får bli en bildbomb från helgen!


Sanna och Kali!

Ilona med tjejerna!     Älskar denna bilden!   

Pussas!    Brorsan Casey!      

Loviz och Casey! 

     

Bus med brorsan! 

                  

 Casey blev riktigt förtjust i Ilona!    Vännen Malin och hennes kärlek Ulla kom och tittade med oss!      Stadsvovvar?

   Bad på underbart vackert ställe!

                       


Av Anso - 16 juni 2011 11:06

Bara ett nattpass kvar på jobbet, sen åker jag till Stockholm för att titta på Lydnads SM.

Lite annat kommer också att hinnas med, träffa lite vänner och så ska jag träna med Sanna!!     

Det ska bli riktigt skoj, längesen vi sågs också!

Husrum blir hos Ilona, som också ska följa med till SMet för o titta lite.

Detta ska bli super kul och jag känner att jag behöver komma iväg en stund med!   

 Men först som sagt jobb!

Trevlig Helg!



En av mina absoluta favorit platser!        



Av Anso - 15 juni 2011 08:04

Nu har mina små grisar åkt till sitt nya hem!

Det känns oerhört bra och jag vet att de får det hur bra som helst.

Det är dock tomt när man kommer hem och ingen kuttrar o visslar.. men jag har fått rapport och de blir så pysslade med så de är nog i himmelriket!  

Jag vet att Linda och framförallt Emilia kommer att se till att de får det där lilla extra, tack för att de fick flytta hem till er!  


Här är bilder från nya hemmet!  


     



Av Anso - 9 juni 2011 20:50

Det blir långt mellan inläggen.. har inte riktigt trivts med bloggen som jag hade så jag byter till denna så får vi se om jag tycker att denna är bättre   


Teddie trivs som den prins han är hos Bibi vilket glädjer mig enormt.

Han mår bra och är pigg och fin.

Det har blivit mycket mera ridning nu när jag kan rida rakt ut i skogen ist för att gå på bilvägar för att komma nånstans.

Känns väldigt bra   

Marika ska få komma ut och göra den årliga kollen på Goggoman i samband med vaccinering.

Geir kommer i dagarna o skor, det glappar lite så det är dags!

Känns lite roligt att vara lite mera aktiv i hästeriet igen, en gång i tiden var ju hästar och dressyrträningar lika stort för mig som hundarna o träningar med dem är dag!

Än finns ingen känsla som är som den jag får när jag får rida dressyr, kroppen fylls av ett otroligt välbehag och ja... jag kan inte beskriva det men det är en häääärlig känsla!   


Idag har jag tagit ett beslut som jag har funderat och dragit på i fyra år...

Mina marsvin skall få flytta till min kamrat Linda o hennes familj.

Jag går med ständigt dåligt samvete för de små liven   

De får det de behöver men inget mera och de förtjänar ett liv med någon som pysslar o dolar lite med dem.

Så, på måndag kommer Linda och hämtar dem.

Vemodigt och konstigt känns det men ändå bra också.. det är det bästa för dem mina små grisar!   


Träningarna med Catla rullar på, det är roligt men inte lika roligt när det är tryckande hett..

Nåväl, FF börjar ta sig riktigt bra, det är bara och harva på och inse att det kommer att ta tid som många av lydnadsmomenten.

Vill ju ha det bra och på mitt sätt, är ganska petig men när det väl blir så blir det bra!    

Det är samma i fjärren, där har jag varit riktigt petig och nu börjar det att ge resultat i de skiften vi jobbat med, nu kan jag gå ut längre och längre ifrån henne och hon behåller tekniken och snabbheten i skiftena!   

Rutan inkallningen har börjats med och tränats på ett tag, igår satte jag ihop det och den med rutan och den är klart godkänd för att vara första gången Catla fick göra hela.

Vittringen kör vi mest hemma, vill få henne att förstå att hon ska koppla på näsan innan jag plockar ut den.

Hemma går det bra men vill köra det lite mera inne.


Snart är det dags att åka till Maria Brandel fd Hagström igen, ska bli lika skoj som de andra gångerna och jag har naturligtvis ett ton med frågor igen som jag vet att hon kan ge mig bra svar på!   


Nästa helg ska jag åka till stockholm o titta på Lydnads SM, ska bli så kul och jag längtar!

Ska även passa på att hälsa på mina vänner som jag har där i krokarna, det är alltför sällan vi ses!  


Idag har min ena systerdotter tagit studenten, mosters lilla tjej har blivit alldeles för stor!  Grattis Michaela!  


Längtar satans mycket efter min semester! Fyra underbara, härliga veckor!!

De ska bla fyllas med, Hundträning, Tid med Teddie, Skogen, vänner, Egenskapsbeskrivning på Catla, skriva för lydnaden i Ransäter, få besök av Maria, åka på PRIDE. Ja, enhel del skoj men två av veckorna har jag inte planerat något på och jag ska försöka ha det så!  

 

 

 Lukas och Nova!

   

Finaste tjejerna!

  

Goggoman!

  

En underbar morgon!

  

Älskade Mikkis tar studenten!

 

 

 

 





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards