Alla inlägg under december 2014

Av Anso - 30 december 2014 09:38

En sammanfattning av 2014!
2014 kan man nog kalla ett år med stora förändringar i mitt liv.


Jag har förlorat min bästa vän, halva mig själv och en av de viktigaste i mitt liv... Även min lilla hustomte, min gråa prins som gjorde min vardag en hel del bättre.

Livet utan Teddie är allt annat än lätt, att ändra rutiner och vanor som jag haft varje dag i 19 år tar tid...
När man haft någon som varit ens "fristad" och själsfrände vad som än hänt och som alltid funnits där så man kan ventilera sin själ och bevarat varenda liten hemlighet så är det tomt, så fruktansvärt tomt och jag vet inte vart jag ska göra av alla känslor.
Ibland undrar jag om det någonsin kommer att lätta på saknaden?!
Och lille Liam på allt detta, det är tomt hemma och ingen som pratar med mig på Liams vis, ingen som sover under täcket hos mig som han gjort varje natt i nästan 15 år..
Det är tomt utan mina pojkar och jag känner mig lite lätt "tjatig" om jag inte orkar hålla tårarna ibland men nästan alltid lyckas jag svälja undan och ta det när jag är själv.

Jag har världens bästa vänner och familj, tack för att ni förstår hur viktiga de har varit och jag hoppas att ni vet hur viktiga ni är för mig! <3


Jag har ju mina tjejer, mina två livbojar som är vid min sida hela tiden.
Vad gjorde jag utan? Jag älskar er så vansinnigt mycket!! <3
Loviz mår bra och har nått en högaktningsfull ålder av 10 år.
Lyssnar när hon känner för det, lever ett gott pensionärsliv och gör lite som hon vill.
Min kloka, fina Lovizan! <3

Catla då, min lilla glädjespridare och vitaminpiller! <3
Vi har kommit igång med träningen och vi ser fram emot 2015 på lydnadsplanen. :D
Hoppas också på att kunna få in lite vallning som rutin för oss, det är ju så vansinnigt roligt och något jag verkligen vill komma igång med ordentligt!

Har också börjat kika lite på tikar.. Tanken på en ny liten Working Kelpie valp så småningom börjar ta form...

Året 2015 skall fyllas med hunderi, lydnadsträning, massa skogspromenader, vallning, träning av mig själv, vardagslyx, mycket kärlek och mer därtill.
En hel del roliga saker är planerade.
Vi startar det med att åka till Kanarieöarna om en vecka!

Blev väl mest ett inlägg om sorg igen då men tyvärr är det ju väldigt mycket av den varan som 2014 innehållit.

Önskar er alla ett gott nytt år!
Ta hand om varandra!


Av Anso - 17 december 2014 11:30

Idag skulle du fyllt 15 år...
Grattis min älskade lille pojke, hoppas du har det bra där bortanför regnbågsbron... Du är djupt saknad här hemma <3

Ovido - Quiz & Flashcards