Direktlänk till inlägg 13 oktober 2014

Insikter!

Av Anso - 13 oktober 2014 13:34

Ja, insikter är något jag fått endel av det sista.


Bla i min lydnadsträning med Catla, insikter av olika slag men framförallt så har jag insett hur mycket saker och ting har påverkat Catla när jag mådde som sämst i en, tyvärr, för lång period i mitt liv.

Trist att det tog mig så lång tid att förstå det men man kan inte ändra på det förflutna.

Jag kan ändå inte låta bli att få lite sorg i hjärtat när jag förstår hur illa berörda både hon och Loviz  varit och hur ens eget mående påverkar hundarna alldeles för mycket.

Hunden jag nu har på planen är frigjord, lycklig och nästintill ohanterligt pigg ibland och jag njuter... njuter av att se henne ta för sig och hon gör det utan några som helst tveksamheter .. Hon kastar sig ut på planen och är superivrig på att få uppgifter att göra. Hon vill jobba, jobba, jobba och hon älskar livet, lika mycket som jag gör nu.


Träningarna är roliga och det går framåt, vissa gånger får jag ståpäls och ibland känns det faktiskt som jag skulle kunnat gråta en glädjeskvätt.   

Äntligen tränar jag hund igen både så ofta som jag alltid velat och med hög motivation och sug.

Vi gjorde en tävling för några veckor sen där jag inte fick någon som helst bra känsla alls. Tävlingen gjorde vi för att kolla av var vi är och vad som behöver jobbas med.

Vi hade inte tränat så överdrivet länge heller men jag har nu en karta och en plan över vad som behöver jobbas med.

Framförallt helhet och kedjor.

Dessa veckor efter tävling så har hon helt klart kommit upp sig och har gått framåt i många av de bitarna som vi kämpar med.

Det är så jäkla kul!

Tack Annica, min trogna träningskamrat som jag kan stöta och blöta allt med och som engagerar sig i min och Catlas träning.   




I övrigt så jobbar jag på kortis som vanligt och i snart ett år har jag varit inne extra på CSK avd 40, kul att variera lite.


Försöker hänga så mycket jag kan med Madde då vi är lediga, underbara kvinna som skämmer bort mig och får mig att må så jäkla bra hela tiden.  

Trodde faktiskt bara att sån kärlek fanns i sagor och i djupa romatiska filmer men där hade jag fel.

Är så glad varje dag att hon finns i mitt liv och hon är allt jag någonsin önskat och lite till.   

Det kan låta som en klyscha men i mitt fall är det faktiskt så det är.   


Var rädda om varandra, vi har bara ett liv och varje dag som går är en dag vi aldrig får tillbaka.   


       



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anso - 26 februari 2015 14:32

Våren närmar sig till min stora glädje! Jag har planerat lite och satt årets mål för Catla och mig. Tanken är att starta en appell i år, bara för att det är kul.Tror även att det kan främja Catlas och min tävlingssituation då det på en sån tävling ka...

Av Anso - 30 december 2014 09:38

En sammanfattning av 2014! 2014 kan man nog kalla ett år med stora förändringar i mitt liv. Jag har förlorat min bästa vän, halva mig själv och en av de viktigaste i mitt liv... Även min lilla hustomte, min gråa prins som gjorde min vardag en hel del...

Av Anso - 17 december 2014 11:30


Idag skulle du fyllt 15 år... Grattis min älskade lille pojke, hoppas du har det bra där bortanför regnbågsbron... Du är djupt saknad här hemma ...

Av Anso - 7 november 2014 06:04


Jag saknar dig så min älskade gamle vän...

Av Anso - 24 oktober 2014 05:50

Klockan är 05:50 och jag ser en ände på nattens jobb på csk. Ibland blir det lite dålig planering när man jobbar extra, jag får boknigar, tar dem och när jag lägger in dem i min kalender så ser jag att det kanske blir lite tajt vissa gånger i anslu...

Ovido - Quiz & Flashcards