Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Det närmar sig!

Av Anso - 25 augusti 2011 09:08

Nu är det snart söndag och Catla löper inte än...

Hoppas hon håller sig i bara ett par dagar till!

Hoppas också att det inte regnar på söndag!

Naturligtvis ska min största supporter följa med, min syster Lisa.  

Tror hon har missat två tävlingar med Loviz annars finns hon där troget varje tävling, fixar med det runt om, skriver betyg och hejjar på sin syster!

Du är guld värs Syrro!  


Tränade igår och känslan är fortf jättebra!   

Vittringen gick kalas fint och hon är som en turbo maskin i tempo momenten, samtidigt som hon är oerhört lyhörd och tvärnitar i inkall, ruta mm...

Hon håller ihop fint och har en super bra attityd i kedjorna!

FF känns bättre o bättre för varje pass!

Fjärren kommer inte att bli bra men som sagt så skiftar hon och jag hoppas på att få poäng på den iaf.

Apporteringarna är bra med fint tempo.

Gruppmomenten känns bra även om det är de som är de värsta med att tävla lydnad.

Hatar att stå där i fyra minuter o inte ha en aning om vad vovva pysslar med.

Spelar ingen roll hur platssäker hund jag har, Loviz rörde aldrig en fena men ändå var jag alltid nervös så jag höll på o dö under platsen o sättandet!   

Målet är att genomföra tävlingen och att Catla har lika fin attityd som hon brukar   

 

 

Loviz behöver massage och tid hos Therese på Aktiv Hund ska beställas så fort det går.

 


Idag är jag ledig och borde städa o tvätta.. det regnar ju så det kanske är en bra dag till det.

Lusten är dock inte så stor till det   

Skulle behöva träna idag med.. jobbar natten imorgon så det finns inte så mycket mera tid till träning innan söndag!

Nåväl, får se vad dagen bjuder på!


Ha det gott och var rädda om varandra.. ta ingen eller inget förgivet...

 

 Fina Catla!  

  Älskar denna bilden på Loviz!     


 
 
Ingen bild

Sabine

25 augusti 2011 09:48

Lycka till på din kommande tävling och guu så söta kort på liten.

 
Annika

Annika

25 augusti 2011 11:02

Klart det går bra på söndag!!! Vi håller självklart tummar och tassar! :-)

http://www.ljungsten.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anso - 26 februari 2015 14:32

Våren närmar sig till min stora glädje! Jag har planerat lite och satt årets mål för Catla och mig. Tanken är att starta en appell i år, bara för att det är kul.Tror även att det kan främja Catlas och min tävlingssituation då det på en sån tävling ka...

Av Anso - 30 december 2014 09:38

En sammanfattning av 2014! 2014 kan man nog kalla ett år med stora förändringar i mitt liv. Jag har förlorat min bästa vän, halva mig själv och en av de viktigaste i mitt liv... Även min lilla hustomte, min gråa prins som gjorde min vardag en hel del...

Av Anso - 17 december 2014 11:30


Idag skulle du fyllt 15 år... Grattis min älskade lille pojke, hoppas du har det bra där bortanför regnbågsbron... Du är djupt saknad här hemma ...

Av Anso - 7 november 2014 06:04


Jag saknar dig så min älskade gamle vän...

Av Anso - 24 oktober 2014 05:50

Klockan är 05:50 och jag ser en ände på nattens jobb på csk. Ibland blir det lite dålig planering när man jobbar extra, jag får boknigar, tar dem och när jag lägger in dem i min kalender så ser jag att det kanske blir lite tajt vissa gånger i anslu...

Ovido - Quiz & Flashcards