Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Anso - 14 augusti 2011 20:52

Ja, nu känns det som att momenten i LKL 3 sitter bra i Catla.  

Det känns som att det är dags och jag håller tummar för att slippa löpet innan.. jag har iof en tävling som jag anmäler till istället om det blir så att hon börjar löpa men jag VILL tävla när jag tänkt nu.  

Framförallt känns det så himla bra på träning nu så jag vill ut och se om det funkar lika bra på tävling!!


Fortfarande är fjärren inte klar men hon skifta alla skiftena på minst 10 meter, jag får slipa o pilla med den i vinter sen.  

Hon kommer fram lite men inte så mycket så att vi inte skulle få poäng på den!   

Framförallt i skifte stå/ligg och lite i stå/sitt men de är de svåraste skiftena att lära in tycker iaf jag!

 

Vittringen ska jag köra varje dag då hon ibland blir osäker på om hon gör rätt fast hon har tagit rätt pinne.

Det har med hur jag har felat henne och jag ska göra på annat vis nu om hon tar fel pinne.

Annars söker hon av fint och plockar rätt!


FF känns fint det med, förmodligen kommer hon att gå lite långt fram på tävling men hon är följsam och gör det hon ska med bra attityd så det känns bra!


Metallen är bra, fin fart ut och fin fart in, ingången är dock inte klockren.


Hopp apporten gör hon bra med bra tempo, hoppas på att kasta rakt för då hoppar hon tillbaka.

Nu har hon inte sprungit bredvid det sista men risken finns!


Inkall är kalas fin, bra ställ och bra lägg, as bra tempo.. ingången där med som ibland blir något sne.


Rutan har varit fin de få gångerna jag satt ihop den så den borde också lira.

 

Sättande under gång funkar, snabbt sitt och stadig. Det enda där är ju om hon går på TL och lägger sig vid kommendering men har tränat det så det borde inte bli så.

 

Gruppmomenten känns bra också, Sättande är ju alltid en rysare men än har hon inte lagt sig på träning iaf.

Platsen känns hon också trygg och fin i.

 

Men nu är det ju en hund man jobbar med och allt kan hända på tävling!

Hoppas att hon har sin fina attityd och är glad och arbetsvillig som hon brukar, då borde detta lira!   

 

Är två veckor kvar och de ska användas till att slipa och få helhet och säkerhet!


Träningen idag kändes jättebra och jag vill bara köra på nu!

 

Fick tips om en app av Malin, Tack!   

Den gör om korten så de ser gamla ut, jättefina kort blir det.

Här är ett jag gjorde om på tjejerna!  

 

Ovido - Quiz & Flashcards