Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Is, is, is..

Av Anso - 22 januari 2012 20:22

Väntar tålmodigt på våren, för med detta underlag så är det inte mycket lydnadsträning man kan få till ute.

Is, is, is.. och åter is...

Tur att det finns en hel del att träna inne på.

Vi har varit i ridhuset och fått till ett riktigt bra pass med lite nya övningar på FF, för att få Catla att inte gå så långt fram... jag tror på detta och ska prova det en tid och sen utvärdera.

Jag tycker att det tar sig med det mesta och fokus måste bli på kedjor.

Inne övar vi fjärr, fjäär, fjärr och åter fjärr... det tar tid med bakåt skiftena och trägen vinner.. hoppas jag.   

Det tar sig iaf och när poletten trillar ner ordentligt i lilla Kelpien så tror jag det blir riktigt bra.   

Vittring är också något vi kör inne med fokus på sortering av olika svårhetgrad, snart dags att få upp henne i aktivitetsnivå och släppa på henne och se om hon kopplar på näsan och arbetar rätt.

Längtar, längtar, längtar efter barmark och vettigt träningsväder!

 

 



I mitt liv har det skett vissa förändringar som väl inte är så roliga... det blir inte alltid som man tänkt sig helt enkelt!

 

 

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anso - 26 februari 2015 14:32

Våren närmar sig till min stora glädje! Jag har planerat lite och satt årets mål för Catla och mig. Tanken är att starta en appell i år, bara för att det är kul.Tror även att det kan främja Catlas och min tävlingssituation då det på en sån tävling ka...

Av Anso - 30 december 2014 09:38

En sammanfattning av 2014! 2014 kan man nog kalla ett år med stora förändringar i mitt liv. Jag har förlorat min bästa vän, halva mig själv och en av de viktigaste i mitt liv... Även min lilla hustomte, min gråa prins som gjorde min vardag en hel del...

Av Anso - 17 december 2014 11:30


Idag skulle du fyllt 15 år... Grattis min älskade lille pojke, hoppas du har det bra där bortanför regnbågsbron... Du är djupt saknad här hemma ...

Av Anso - 7 november 2014 06:04


Jag saknar dig så min älskade gamle vän...

Av Anso - 24 oktober 2014 05:50

Klockan är 05:50 och jag ser en ände på nattens jobb på csk. Ibland blir det lite dålig planering när man jobbar extra, jag får boknigar, tar dem och när jag lägger in dem i min kalender så ser jag att det kanske blir lite tajt vissa gånger i anslu...

Ovido - Quiz & Flashcards