Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Anso - 16 januari 2012 22:58

Längtar till våren!

Är trött på halka och is så ska det inte komma någon snö så kan det lika gärna bli vår!


Har varit hos Maria och gått igenom min träning med Catla ordentligt, fick ett kvitto på att jag tränar rätt och en massa bra tips på lite grejer som jag undrade över.

Då bla fjärren.. bakåt skiftena, Fick förklarat och visat för mig riktigt bra så till och med tröga jag fattade.   

Har kört det varje dag ett par gånger om dagen nu och det tar sig faktiskt i rasande fart... sen är bara det kniviga att komma ut på avstånd.

Men som Maria säger... fjärren tar tid om man vill ha den bra och eftersom Catla bara är två år så kan jag inte ha tränat så mycket som behövs... alltså.. det tar några år att få till detta helsikes moment o då spec om man är petig!

Men trägen vinner nog och jag har nog igen sen att jag varit noga!   

Ska bara köra fjärren inne nu ett tag, eller iaf de skiftena.. likaså kör jag vittringen inne nu, massträning så att hon är mera säker på den sen när den tas ut igen.

Kört en del sorteringar, när vi var i AH-Hallen så plockade hon på fel pinnar vilket bara händer någon gång ibland, förmodligen kopplar hon inte på näsan.

Har lite övningar på det med.

Kört ett pass i ridhuset, vilket gick bra, det var mycket störningar men Catla bryr sig inget värre om det när vi tränar   

Några pass ute också men nu är det på gränsen till för halkigt.

FF har körts endel och jag tycker att det går från klarhet till klarhet i det!  



Loviz är riktigt pigg och verkar helt smärtfri just nu   

Hon leker mycket och springer på fint på promenaderna.  





Det har varit en hel del sen jul, bla så blev mitt kusinbarn ihjälslagen på julaftonens natt, det blandat med lite annat gör att jag känner mig  helt slutkörd mentalt och önskar att jag bara fick hitta någonstans där jag bara fick vila en stund... det måste vända nu!, jag vill verkligen att 2012 ska bli ett bra år...

 

Ha det gott!



Hos mormor får man egen kudde!   

    





Ovido - Quiz & Flashcards