Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Anso - 2 januari 2012 22:56

I detta inlägg tänkte jag summera året som gått lite grann ialla fall!

 

På tävlingsfronten har det gått bra, Catla har klarat LKL2 och LKL 3, det var målen jag hade i år!

Hon har ju blivit två år och verkar ha mognat till sig lite iallafall, även om Kelpien inte verkar mogna så snabbt direkt... om de nu blir mogna alls!   

Jag är så otroligt nöjd med henne, hon uppfyller allt jag ville ha och lite till!   

 

 

Loviz blev ju tyvärr sjuk i sin rygg i Februari och fick sluta sin tävlingskariär då..

Hennes år har varit ganska upp och ner från massa smärta till att må bra. Massage och elterapi av Therese Simm har varit obetalbart bra för henne!

Sju år har hon fyllt och jag pendlar ibland mellan hopp och förtvivlan då det gäller hennes tillstånd ibland.

Hoppas och förutser naturligtvis att Loviz finns med vid nästa års genomgång av 2012 också!   

 

Teddie har ju flyttat till Bibi, han mår som den prins han är!

Lite stelare och så men han fyller ju 29 nu så vad ska man begära?   

 

 

Liam har också börjat bli gammal, 12 år och det börjar synas lite att han börjar bli "gubbe"!

Annars mår han relativt bra men hänger mest inne som vanligt.   

 

Jag själv då?

Ja, samma jobb som förut, även om tanken många gånger kommit att vilja byta så har jag blivit kvar.

Idag är jag glad för det.

Vi har bytt chef och Kortis känns numera som en verksamhet med bra förutsättningar!

Dock får jag gå ner till 80% nu i Januari efter ett år med heltid.

Blir såklart ett tapp i kassan men jag får stämpla upp så det blir ganksa okej ändå hoppas jag!

 

I övrigt har det varit ett ganska turbulent år med mycket händelser på olika plan.

Många diken att hoppa över på vägen, även en del berg att bestiga.

Nu känns det dock som att det mesta har fallit på plats och jag hoppas att 2012 är ett år som man bara kan njuta och må gott i!

 

Träffade ju Anna i år också, Ja, vi har ju känt varandra i ett par år nu men förut var vi ju bara vänner,  känns som att framtiden med Anna kommer att bli det jag letat efter!   

 

Träningarna med Catla har gått från klarhet till klarhet detta året och vi har kommit en bra bit på vägen mot målet.    

 

Jag har varit och tittat på Lydnads SM i STHLM med Ilona, varit i Asige med Anna när hon skulle på agillity kurs, Priden såklart så semestern var helt okej i år!   

 


 Hoppas på att 2012 kommer att bli ett bra år!

God fortsättning!

   

Ovido - Quiz & Flashcards