Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Anso - 3 januari 2012 23:00

Detta året börjar med en del lydnads träning!

På torsdag åker vi till AH-Hallen för att träna i inomhus hallen där, ska bli riktigt skoj!

Nästa onsdag åker jag till Maria för att träna samt prata hål i huvudet på henne om massa tankar jag har ang vår träning och  framtida tävlings karriär.

Saknar verkligen en lydnads kamrat.. nån som brinner för det som jag gör... men men, man kan inte få allt!



Maria ska iaf få titta liten på fjärren, då skiften stå-ligg och stå-sitt där Catla drar fram bakbenen och jag vill kunna träna henne till att låsa bakbenen utan att hon tror att jag felar tekniken... pill, pill och många tankar runt detta.

Kommenderings träning ska vi prata samt detaljer som faller i kedjorna.

Jag har väl egentligen en hel del tankar och tycken i detta själv men behöver ventilera och bolla med Maria och se om jag är på rätt spår.

Sen är det en hel del små detaljer som jag vill diskutera, små detaljer som faktiskt blir stora då de inte riktigt fungerar alltid då de ska det.

Då de inte fungerar så blir det plötsligt inte nån liten detalj utan en stor som kommer att dra ner betyget nämnvärt.

Jag vet att det viktigaste är att helheten ser bra ut men när en detalj som ett uppsättande eller ett nedläggande inte fungerar i kedjan så blir det en stor detalj.

Måste komma tillrätta med bla detta!

Egentligen så ser helheten bra ut, momenten sitter, det är något moment som Catla behöver få mera säkerhet i men annars känns elit programmet bra!


FF känns bara bättre och bättre för varje pass!

Måste lägga ner en del träning på språnget, något jag inte tränat alls faktiskt men kände på sista träningen att jag behöver lägga krut på det.

Däremot har Catla fått riktigt bra halter nu, inte helt som jag vill men otroligt mycket bättre än de varit!   


Något jag tycker är väldigt, väldigt roligt är störningsträning!

Skulle vilja köra mera sånt!


Ingången med metallen efter hoppet kan gärna bli lite sne, men ingång med en slät metall apportering är väldigt bra istället.


Inkallningen känns bra, har fått tillbaka Catlas fina ställande och hela inkallningen ser riktigt bra ut, enda petet där är att det blir lite tempotapp från läggandet men det har jag ganska bra koll på hur jag kan träna.


Rutan är fin, där behöver jag lära mig vart jag ska ställa henne, hon är snabb och är jag för sen så står hon utanför rutan bak naturligtvis.

Lägger sig snabbt och ligger fint i rutan och är snabb på inkallnings kommandot, det är avslutet då hon skall komma in fot som är lite slarvigt ibland, behöver jobbas på.


Vittringen testade jag häromdagen, hon går ut bra och söker av fint, tar rätt och kommer in.

Träning där är hennes sätt att hantera pinnen, det kan komma något tugg ibland.


Z, där har jag tränat signal kontroll eftersom hon har haft svårt att göra sättandet efter ställandet, sista två träningarna har det funkat, mera träning på signalkontroll.

Stadgan i skiftena då jag rör mig runt henne är bra.


Dirr app, där har jag valt att ta bort mitten det sista passet eftersom Catla blev osäker i vä dirigeringen då hon valde mitten ett par gånger. Måste ha tre lika apporter, den ena är lite ljusare än de andra och den ser hon naturligtvis bättre och tar gärna den.. den har då legat i mitten.

Skick till kon är kalas, tränat mycket runda konen och får där tempot lite gratis.

Detta momentet är det som hon behöver fålite extra mera säkerhet i då jag känner att hon blir osäker om det skulle råka gå fel.

Mera träning på det!


Gruppmomenten har jag varit lite dålig på att träna men tränade dem de sista träningarna och då ej med dold förare utan tränade på att hon inte skall röra sig.


Summan av kardemumman är ändå att i det stora hela känns det riktigt bra och kedjorna känns bra och nu vill jag strax komma till att få ihop hela programmet! 


Detta är egentligen en liten check för mig själv så jag kan gå tillbaka och se vad som hänt om ett tag.

Men jag ska försöka börja skriva upp en träningsdagbok samt planera mina träningar bättre än jag gör nu.



Fridens gott folk!

 

 

    



Ovido - Quiz & Flashcards