Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Jag ser ljuset....

Av Anso - 5 mars 2012 17:46

Det har blivit ett par träningar sen sist!

Förra Tisdagen var jag med Lena och Mari till Hammarö o tränade.

Kul o komma till en annan klubb och träna lite.

Catla var fin och gjorde en bra träning!  


Träning igår igen med Lena, då kedjade vi lite och det kändes riktigt bra!

Catla bibehöll sin attityd och ja, det kändes fint!

Kedjing med kommendering är guld värt och det är ju då hon blivit "låg" i FF, nu märks inget av det när det är kommendering!   

Jag börjar få kläm på hur jag ska gå i FF vilket underlättar för min hund... såklart!  



Idag blev det träning igen, inte så lång träning men några kedjor varav en blev med kommendering.

Hon känns riktigt fin nu i de kedjor vi gjort och ju varmare det blir ute och när det är helt bart på klubben så skall hela programmet så småningom kedjas ihop!

Känns inte så långt bort!

Momentmässigt känns det riktigt bra, det är väl dendär fjärren jag borde lägga mer tid på än jag gör...

Är så satans glad att jag har hunderiet, ibland blir det även som lite terapi att träna, man samlar energi och glömmer lite annat för stunden!

Härliga hundliv!!!!!



Känner att jag har en preliminär tidsplan till det är dags för oss att debutera i eliten..   

Jag ser ljuset...

Måste träna mera kedjor och känna så att allt känns bra i helhet innan jag bestämmer mig och anmäler...

 

 




Catla fläkte sig på isen för några dagar sen.. fick ont i hö bak, muskel så hon har vilat några dagar mellan träningarna och känns bra men på dagens träning tog hon inte riktigt i som hon brukar.

Så imorgon kommer Therese Simm från Aktiv Hund och går igenom henne och ger henne lite massage!

Måste se till så hon är okej, hon ska tränas en hel del framöver och då vill jag vara säker på att muskler och sånt är okej!

Då är Therese den enda rätta att kolla det!    


 

 

Imorgon är jag ledig, ska bli skönt att ladda lite för på Onsdag , torsdag och fredag skall jag på kurs inom  autism!

Hantera utmanande beteenden med lågaffektivt bemötande heter den.

Ska bli jätte skoj!

Skulle hajobbat helgen också men det får bli bara söndagen, vilket inte gör något eftersom jag jobbar de flesta helger!


 


 

 

Lycka vore......

 


 


 

Mina tre lakejer var med o mockade hagen... Teddie jagar hundarna!

      

Vårsolen har värmt gott i några dagar!

     


 
 
Ingen bild

Anna o Stina

5 mars 2012 18:36

Så du tränar oxå med kedjor? Kul, jag brukar låta belgarens ligga runt en 6-10 m bakom henne när vi är ute o går ;)

Anso

5 mars 2012 19:00

Knäppo ;)

 
anne kekki

anne kekki

5 mars 2012 18:52

Vad du är duktig på att fånga meningen med livet genom dina foton. Jag blir så glad av de bilder du lägger ut.

http://personligutvecklingmedpiratemom.blogspot.co

Anso

5 mars 2012 19:00

Goa du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anso - 26 februari 2015 14:32

Våren närmar sig till min stora glädje! Jag har planerat lite och satt årets mål för Catla och mig. Tanken är att starta en appell i år, bara för att det är kul.Tror även att det kan främja Catlas och min tävlingssituation då det på en sån tävling ka...

Av Anso - 30 december 2014 09:38

En sammanfattning av 2014! 2014 kan man nog kalla ett år med stora förändringar i mitt liv. Jag har förlorat min bästa vän, halva mig själv och en av de viktigaste i mitt liv... Även min lilla hustomte, min gråa prins som gjorde min vardag en hel del...

Av Anso - 17 december 2014 11:30


Idag skulle du fyllt 15 år... Grattis min älskade lille pojke, hoppas du har det bra där bortanför regnbågsbron... Du är djupt saknad här hemma ...

Av Anso - 7 november 2014 06:04


Jag saknar dig så min älskade gamle vän...

Av Anso - 24 oktober 2014 05:50

Klockan är 05:50 och jag ser en ände på nattens jobb på csk. Ibland blir det lite dålig planering när man jobbar extra, jag får boknigar, tar dem och när jag lägger in dem i min kalender så ser jag att det kanske blir lite tajt vissa gånger i anslu...

Ovido - Quiz & Flashcards