Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Egoism

Av Anso - 18 februari 2012 14:21


De som känner mig vet ju att jag är galen i att tolka texter i låtar!   gärna ballader då till vissa av mina vänners stora förtret    alla tolkningar är ju olika men tycker om att lyssna på texter och därigenom få känsla i låtar!

Ofta men inte alltid så betyder en låt något för mig.   

Detta är en av mina absoluta favoriter, Eva Dahlgrens- Egoism!

Den har följt med mig i många, många år och texten är underbar! Kärlek!

Kanske egentligen inte intressant för någon annan än mig själv men här är texten iaf! Tolka själva., jag har redan tolkat den!    

 

 

Hellre ett liv i en skog
Med dej där man är gömd
Än ett liv bland alla
Där man är glömd


Hellre en solig morgon
Med ditt ljus
Än en solig morgon
Alla utom du


Hundra tårar i min hand
Från dej
Än att du skrattar
I nån annans famn


Hellre hundra mil bort
Och jag vet var du är
Än att du är nära
Ändå inte här


Jag vill att du tror mej
En endaste gång
Försök förstå mej
Du gör dagen så lång
Så ändlöst lång


Jag kan höra dej skratta
Se din mun le
Dina ögon lever
Åh säg att du är med
Att vi delar samma resa
Och styr mot samma mål
Kom ta min hand
Vi gör världen till vår


Säj att du smeker min kind
För att du tycker om
Att jag kan ge av mej själv
Till den jag tycker om


För du kom med livet
Du ger och jag tar
Du kom med sommar'n


Du är allt jag har

 

 

 

Nu mina vänner blir det ett dygn i gruvan för mig! En fortsatt trevlig helg önskar jag er!

 

 

 

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anso - 26 februari 2015 14:32

Våren närmar sig till min stora glädje! Jag har planerat lite och satt årets mål för Catla och mig. Tanken är att starta en appell i år, bara för att det är kul.Tror även att det kan främja Catlas och min tävlingssituation då det på en sån tävling ka...

Av Anso - 30 december 2014 09:38

En sammanfattning av 2014! 2014 kan man nog kalla ett år med stora förändringar i mitt liv. Jag har förlorat min bästa vän, halva mig själv och en av de viktigaste i mitt liv... Även min lilla hustomte, min gråa prins som gjorde min vardag en hel del...

Av Anso - 17 december 2014 11:30


Idag skulle du fyllt 15 år... Grattis min älskade lille pojke, hoppas du har det bra där bortanför regnbågsbron... Du är djupt saknad här hemma ...

Av Anso - 7 november 2014 06:04


Jag saknar dig så min älskade gamle vän...

Av Anso - 24 oktober 2014 05:50

Klockan är 05:50 och jag ser en ände på nattens jobb på csk. Ibland blir det lite dålig planering när man jobbar extra, jag får boknigar, tar dem och när jag lägger in dem i min kalender så ser jag att det kanske blir lite tajt vissa gånger i anslu...

Ovido - Quiz & Flashcards