Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Anso - 15 februari 2012 23:10

Ja, idag har vårsolen varit här ordentligt, lite blåsigt men inget som hindrade den super härliga vårkänslan i kroppen att komma!   

JAG ÄLSKAR VÅREN! Våren har alltid varit min bästa årstid, allt vaknar och får liv igen efter vintern... underbart, så NU får våren gärna komma!


En skön ridtur på förmiddagen och sen en träning med Annica och Helena vid abborrtjärn.

Bra att träna på andra ställen så jag passade på att köra rutan på två olika ställen på sjön och Catla fixade den.  

Det syntes till och med när jag skickade henne, utan att hon visste att den stod uppe, att hon såg den! Ska generalisera den mera.  överträna så hon blir riktigt, riktigt säker på den!

Det jag behöver träna mera är tempo till konen innan, tempot till rutan är kalas bra.

Iof så är det lite halkigt nu och jag ser att hon försöker men det ska tränas massor när det blir barmark.

Apporteringar, tempo och ingång varierat kördes och tempot i apporteringarna har blivit riktigt mycket bättre denna vintern!

FF, vi harvar på och det tar sig.. det är ju det där att hon kommer fram lite men filar på det med. Känns bra.

Idag plockade jag ut bakåtskiftena i fjärren, har ju bara varit i köket med dem hittills.

Blev positivt överraskad över att jag faktiskt kunde stå och göra ett bakåtsitt!!!   Nu är ju vägen väldigt lång att vandra än men det är en bra början!





En långpromenad i skogen med mor min har det också blivit efter träning, det är bäst att passa på att vara ute när det är så härligt väder!




Kvällen har spenderats hos Alex, mysigt  att ses och att få träffa lilla Ella också! Blir ju ganska sällan tyvärr!





Funderar på att åka en tur till Stockholm nästa helg och hälsa på mina gamla, goa vänner Ilja och Ilona   samt  passa på att träffa lite andra kamrater också.

Har dock inte bestämt mig än för det kommer ju finbesök från Norrköping hit den helgen och jag skulle gärna vilja träna vovva och dricka vin med henne och co också!

Beslutsångest!!

Nåväl det ger sig!

 

             



Ovido - Quiz & Flashcards