Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

En fin, fin träning!

Av Anso - 9 februari 2012 18:09

Träning både igår och idag, känns ovant men bra..   

Kände när jag var i AH-Hallen med Maria och Lena att den träningsplanen jag hade med mig inte funkade, jag följde den helt enkelt inte eftersom jag fick lite smått prestations ångest i sällskap med de rutinerade tjejerna   

Det släppte mer och mer ju längre dagen gick men vet nu att om jag får nån mer sån chans att träna med dem eller med vem som helst egentligen så vet jag hur jag ska lägga upp min träning nu, funderat en del på det och hittat en bra plan.  


Tränade idag på klubben och det blev ett riktigt bra pass.

Catla är ju inte så tränad i vinter så hon ger ALLT, ALLT, ALLT hon har o lite till o vips så är hon så trött så ena örat vippar men går ÄNDÅ en stund till på bara ren vilja!   

Vi körde dir app idag med fokus på att det ska va häftigast i världen att hämta apporterna, gick riktigt bra och jag känner att jag varierat belönings ställena och vissa gånger fick hon göra hela momentet.

Hon tycker att det är rolig och verkar rätt säker på dirigeringarna nut!   

 

Fria Följet tar sig och jag önskar så att vi fick till lite kontinutet i träningarna för jag känner hur det utvecklas och skulle vilja mölja på lite med det varje dag helst.

 

Lite signalkontroll i Z-ruta, tränade även upptag då jag behöver få timing när jag ska säga fot i förhållande till Catla så transporten till nästa skifte blir bra.

 

Rutan inkallningen körde jag och övertränade den så att det blev ett o annat fel, bara för att hon ska förstå vad som är rätt helt enkelt.

Nu kommer hon in rakt och gör ingen båge innan, hon går även in koncentrerat i FF om jag väljer att gå ist för att göra halt.

 

Uppsitt samt ställ från sitt i fjärren pysslade jag med på avstånd.. spec uppsitten har hon svårt att få en reaktion direkt, det blir bättre och bättre och jag har fått fler rätt än fel på fullt avstånd nu.

Nu är det bara att variera tiden och överträna det på det sättet så hon blir säker när än kommandot kommer!

 

Bakåt skiften i fjärren tränas ännu inne... 1000 repetitioner gjorda så nu är det bara 40000 kvar minst och sen kanske man kan börja lägga på kommando   

 

Nu blir det jobb hela helgen så nån träning hinns nog inte med om inte jag har väldig tur så att det är sommar, värme och gröna gräsmattor på söndag för då kan jag träna efter jobbet!  

 

 

Fridens gott folk!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anso - 26 februari 2015 14:32

Våren närmar sig till min stora glädje! Jag har planerat lite och satt årets mål för Catla och mig. Tanken är att starta en appell i år, bara för att det är kul.Tror även att det kan främja Catlas och min tävlingssituation då det på en sån tävling ka...

Av Anso - 30 december 2014 09:38

En sammanfattning av 2014! 2014 kan man nog kalla ett år med stora förändringar i mitt liv. Jag har förlorat min bästa vän, halva mig själv och en av de viktigaste i mitt liv... Även min lilla hustomte, min gråa prins som gjorde min vardag en hel del...

Av Anso - 17 december 2014 11:30


Idag skulle du fyllt 15 år... Grattis min älskade lille pojke, hoppas du har det bra där bortanför regnbågsbron... Du är djupt saknad här hemma ...

Av Anso - 7 november 2014 06:04


Jag saknar dig så min älskade gamle vän...

Av Anso - 24 oktober 2014 05:50

Klockan är 05:50 och jag ser en ände på nattens jobb på csk. Ibland blir det lite dålig planering när man jobbar extra, jag får boknigar, tar dem och när jag lägger in dem i min kalender så ser jag att det kanske blir lite tajt vissa gånger i anslu...

Ovido - Quiz & Flashcards