Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Heldag i Karlskoga!

Av Anso - 5 februari 2012 14:10

Igår var jag i AH-Hallen och tränade en heldag med Maria och Lena.

En super rolig och väldigt nyttig träning för både mig och Catla.

Jag lärde mig en hel massa och har fått lite nya tankar på min egen träning och framförallt på mig själv som förare!

Fick en väldig massa tips på hur jag kan lägga upp träningen och ha bättre planer på vad som ska tränas.

Det är otroligt nyttigt att titta på när andra tränar, man lär sig otroligt mycket.

Det blev många pass eftersom vi bara var tre och Catla var som en urvriden disktrasa när vi kom hem.

Det märktes tydligt hur lite tränad hon är i vinter, träningskonditionen har blivit mycket sämre.

 Fritt Följ tränade vi, lite långt fram i pos men helheten ser bra ut, det har blirvit bättre med hennes pos långt fram och förhoppningsvis kommer det bli ännu bättre!   

Känns skönt att få positiv kritik på just FF eftersom jag inte tycker att det har varit svårt att få till känslan.

Men jag får heller inte glömma att Catla är två år och faktiskt ung ännu!

Kändes iaf bra i FF och attityden sänktes inte trots att det var folk som tittade och kommenderade!   Känns kalas!

Vittringen tränade vi och hon söker av bra och tar rätt pinne även inne på matta!

Däremot är den inte klar för att läggas en bit in i en kedja, provade det och där hade hon tagit slut.

Iof hade hon gått flera pass innan och var väldigt trött det sista.

Ska lägga den som första moment några gånger och se hur det blir då.

App dir gjorde vi, farten var urusel men även detta var i sista passet så hon var trött.. dirigeringarna därmeot var jätte fina.

Vet nu hur jag ska träna dir app momentet på ett bra sätt.

Stadga övningar, ingångar på planen, störningsträning och fjärr var något av allt som hanns med.

Som sagt en jätte rolig träning och att få träna med två så rutinerade förare och hundar kan ju inte bli annat än en bra lärdom.  

Jag kan ju säga att jag var helt tom i skallen när jag kom hem!  

Tack Maria och Lena för att jag fick följa med!  

 

Väl hemma blev det lite kalas med Sofie och Linnea.

Förfest och sen till krogen.

Jag kan nog säga att jag inte tycker att det är roligt på krogen längre, har jag blivit för gammal? Ja, det kan man undra!

Jag föredrar nog faktiskt hemma fester istället eller nöjer mig nog till och med att med gott sällskap ta lite att dricka och umgås alt spela spel eller något istället... jo, jag har nog växt ur krogen kostymen! Vilket jag dock inte sörjer över.   

 

 

Idag sov jag läääänge, till tio! Skönt.

Ut o iväg med min helt tokiga häst.

Det är full fräs framåt som gäller... eller studs på stället.. eller bocka... tja.. kylan har effekt på den lilla skit hästen.. men det är kul ändå att det är lite GO i honom.

Idag fick han flytta tillbaka till sin egen hage. Leif jagade honom när jag skulle ta in honom och sen är han kletig i ögonen pga blåsten så har jag tur så väljer han att gå in i skjulet när det blåser som värst så det skonar ögonen lite.

 

Nu en vilosam Söndag!

 

 

Catla ser till så allt kommer med!

Vittring!  

     

Tease!

            

  

   

Lunch mys med Lena!

    

Har man ingen bur får man ta en fåtölj o vila i!

        

Nos dutt!

  

Fina Ylle!

  

Idolkort med Ylle!

  

Bus med Ylle!

        

 
 
Anna

Anna

8 februari 2012 15:35

Vad är AH-hallen för nåt och var ligger den? Va smidigt att ha tillgång till ett inomhusställe där man kan träna, ser jättefint ut :)

http://www.novalajnen.blogspot.com

Anso

8 februari 2012 19:14

AH-Hallen är en inomhshall i Karlskoga :)
Superskönt att vara inne och träna! :)

 
Ingen bild

Linda & Ludde

8 februari 2012 18:25

Anso ... du ska med mig ut på krogen ..pffft att vi är för gamla :D

Anso

8 februari 2012 19:15

Hmft... nä, krogen suger!
Möjligtvis Rocken 35 plus! :)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anso - 26 februari 2015 14:32

Våren närmar sig till min stora glädje! Jag har planerat lite och satt årets mål för Catla och mig. Tanken är att starta en appell i år, bara för att det är kul.Tror även att det kan främja Catlas och min tävlingssituation då det på en sån tävling ka...

Av Anso - 30 december 2014 09:38

En sammanfattning av 2014! 2014 kan man nog kalla ett år med stora förändringar i mitt liv. Jag har förlorat min bästa vän, halva mig själv och en av de viktigaste i mitt liv... Även min lilla hustomte, min gråa prins som gjorde min vardag en hel del...

Av Anso - 17 december 2014 11:30


Idag skulle du fyllt 15 år... Grattis min älskade lille pojke, hoppas du har det bra där bortanför regnbågsbron... Du är djupt saknad här hemma ...

Av Anso - 7 november 2014 06:04


Jag saknar dig så min älskade gamle vän...

Av Anso - 24 oktober 2014 05:50

Klockan är 05:50 och jag ser en ände på nattens jobb på csk. Ibland blir det lite dålig planering när man jobbar extra, jag får boknigar, tar dem och när jag lägger in dem i min kalender så ser jag att det kanske blir lite tajt vissa gånger i anslu...

Ovido - Quiz & Flashcards