Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Anso - 20 oktober 2011 21:43

Detta inlägg blir med lite bilder på lite allt möjligt!

Bilder som tagits men inte lagts upp!

 

 

Catla med sin trogna tränings kamrat Criga!

Annicas Finaste Ilka!   

 Erikas Keijo!

 Mammas Wilda! Mina    

Loviz myser med bollen!    En av de få gångerna de sovit tätt!     Loviz älskar sin Sofie!     Vatten anden!   Mys Liam!   

Det betande paret! 

Underbara T!     Svamp hundarna!       En fantastisk bästis som alltid får mig att skratta och må bra!      



Av Anso - 20 oktober 2011 15:35

Idag blev det träning med Annica och Helena!   

 

Annica hjälpte mig att få lite ordningpå Catlas bedrövliga halter   

Naturligtvis och inte helt oväntat så var det ett förarfel och vi försökte rätta till det idag.

Det blev riktigt bra och idag fokuserade jag på vänster sväng och halt.

Jag har gått och väntat in Catla och Catla har gått o väntat på vad jag väntar på   

Idag fick Catla ta sitt eget ansvar att följa med i svängarna och vips så hade jag en hund som fokuserat och snabbt följde med... tänka att det kan hänga på så lite?!

Kontentan av träningen blev också att pos i FF blev bättre för Catla var tvungen att ha full koll på var vi skulle och det är svårare att hänga med åt vänster om man inte är i rätt pos.

En mycket bra träning med mycket gott resultat, ska träna stenhårt på detta nu och på hur jag själv går   

 

Stadga i skitfena i Z-rutan har vi tränat på också.. för ett par träningar sen tyckte C att det var jobbigt när jag gick tillbaka och förbi henne väldigt nära.

Det har vi tränat på nu och hon ligger, sitter och står stilla och fint!

Signalkontrollen är kalas braockså, det tåls att tränas mera på ändå, vill ha en hund som är supersäker på vad det är hon ska göra!   

 

En kul träning med mycket tanke verksamhet av både mig och Catla!

ME LIKE!!!


Nu ska jag ta en lång promenad med mina underbara vovvisar!   

 

   



Ovido - Quiz & Flashcards