Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Semestertripp i hundens tecken!

Av Anso - 29 juli 2011 13:49

Är precis hemkommen från fyra dagars resa med Anna och vovvarna!

Detta får bli lite av en bild blogg!   

 

Första stoppet blev hos Camilla på Eye Markers kennel, Billys uppfödare.

Där blev det vallning och lite kaffe töl.

Catla och Qase fick valla på 43 bagg lamm som inte var värst mycket vallade så de fick slita!  

Men det gick bra och var jäkligt kul!

 

     

Billys pappa Ior! 

Billys bror Speed!     

Efter det åkte vi ner till Asige som ligger mellan Halmstad och Falkenberg där Anna skulle gå en två dagars kurs i Agility för Jenny Damm.

Tisdagen ägnade jag åt att träna lydnad md Hanna och Catlas bror Casey som turligt nog bor i närheten av där vi var!

Superkul att träffa dem igen!

 

 Sitt i grupp träning! 

   Coolt kort, bägge hundarna är på precis samma ställe!          

Resten av tiden i Asige ägnade jag åt att titta på Agility träningarna, lärde mig en hel del faktiskt.  

Bakombyten, framförbyten, blindbyten, jakko svängar, kontaktfält, running och allt vad det nu var!

Mycket trevligt folk och ett helt underbart ställe att vara på!

Mellan att jag tittade på träningarna så var jag, Loviz, Catla och Mira ute o utforskade skogarna runt om, badade och myste omkring!  

 

   Mira roade sig själv!     Catla funderar på vad de sysslar med!   

Asige är jättefint!    

 

Falkenberg var verkligen ett ur fint ställe och jag kan mycket väl tänka mig att åka dit igen!

Efter kursavslutet på onsdagen så rullade vi vidare mot Motala där det var dags för en mini kurs i vallning samt egenskapsbeskrivning av WK unghundarna!

Natten till Torsdagen sov vi på en camping som vi turligt nog hittade efter vägen.

Smidigt att slå upp tältet på ett sk Quick Stop, sova och sen åka vidare!  

 

Vår utsikt på campingen!

  


Vidare igen till Motala elelr rättare sagt till Godegård för en dag med vallning!

Hanna, Johan och Casey var också där och senare kom en annan brorsa, Chester (Taz)

Hanna och Casey, Catla o jag, Marie och Taz!

      

Mini kursen var väldigt bra och jag fick mycket bra tips på vidare träning med Catla!

Egenskaps beskrivningen gick bra och Catla fick ett OK i röva!  

 

Instruktör Eva Hallberg!

Catlas egenskaps beskrivning!  

         

 

Fick ju även äran att träffa min favorit WK Kvigbetets Leo.

Även jag kan falla för snygga pojkar  

Även hans matte Sabine Von Der Heiden gav mig några bra tips på träning   

Hon är väldigt duktig och är väl för mig vallhundsvärldens Maria Brandel.  

Så trevligt med ödmjuka människor som är duktiga på det de gör men aldrig någonsin blir "uppblåsta" och förmer än andra!

Sen var ju bästa Bitte där också, min mentor i vallningen!  

 

Dålig bild men han är en skönhet utan dess like!  

      

 

Tack Anna för en super skoj resa!

 

Kul har det varit men slitsamt så det var skönt att komma hem igen!

Speciellt skönt var det att sova i sin egen säng!  

Nu blir det till att ladda om i ett par dagar.

Nästa vecka är det dags att ta en tripp till Stockholm för att gå på årets PRIDE!  

Ska bli tok kul!

 

Ha det gott!  

















 
 
Ingen bild

Anna

29 juli 2011 22:54

Tack själv Anso <3

 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

30 juli 2011 09:41

Skoj med semesterresa med massa hundträning! Kul att träffa syskonen oxå...
Själv ska jag till bruks-sm om några veckor o kika på Tyras pappa.
Ha d gott!

http://www.troyatyra.se

 
Malin & Java

Malin & Java

3 augusti 2011 22:15

Åh, min älskade fina BomBom, fan vad jag saknar honom! <3 Kul att få se honom på bild igen även om det värker i hjärtat...

http://SuperMagic.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anso - 26 februari 2015 14:32

Våren närmar sig till min stora glädje! Jag har planerat lite och satt årets mål för Catla och mig. Tanken är att starta en appell i år, bara för att det är kul.Tror även att det kan främja Catlas och min tävlingssituation då det på en sån tävling ka...

Av Anso - 30 december 2014 09:38

En sammanfattning av 2014! 2014 kan man nog kalla ett år med stora förändringar i mitt liv. Jag har förlorat min bästa vän, halva mig själv och en av de viktigaste i mitt liv... Även min lilla hustomte, min gråa prins som gjorde min vardag en hel del...

Av Anso - 17 december 2014 11:30


Idag skulle du fyllt 15 år... Grattis min älskade lille pojke, hoppas du har det bra där bortanför regnbågsbron... Du är djupt saknad här hemma ...

Av Anso - 7 november 2014 06:04


Jag saknar dig så min älskade gamle vän...

Av Anso - 24 oktober 2014 05:50

Klockan är 05:50 och jag ser en ände på nattens jobb på csk. Ibland blir det lite dålig planering när man jobbar extra, jag får boknigar, tar dem och när jag lägger in dem i min kalender så ser jag att det kanske blir lite tajt vissa gånger i anslu...

Ovido - Quiz & Flashcards