Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

Långt mellan blogginläggen!

Av Anso - 9 juni 2011 20:50

Det blir långt mellan inläggen.. har inte riktigt trivts med bloggen som jag hade så jag byter till denna så får vi se om jag tycker att denna är bättre   


Teddie trivs som den prins han är hos Bibi vilket glädjer mig enormt.

Han mår bra och är pigg och fin.

Det har blivit mycket mera ridning nu när jag kan rida rakt ut i skogen ist för att gå på bilvägar för att komma nånstans.

Känns väldigt bra   

Marika ska få komma ut och göra den årliga kollen på Goggoman i samband med vaccinering.

Geir kommer i dagarna o skor, det glappar lite så det är dags!

Känns lite roligt att vara lite mera aktiv i hästeriet igen, en gång i tiden var ju hästar och dressyrträningar lika stort för mig som hundarna o träningar med dem är dag!

Än finns ingen känsla som är som den jag får när jag får rida dressyr, kroppen fylls av ett otroligt välbehag och ja... jag kan inte beskriva det men det är en häääärlig känsla!   


Idag har jag tagit ett beslut som jag har funderat och dragit på i fyra år...

Mina marsvin skall få flytta till min kamrat Linda o hennes familj.

Jag går med ständigt dåligt samvete för de små liven   

De får det de behöver men inget mera och de förtjänar ett liv med någon som pysslar o dolar lite med dem.

Så, på måndag kommer Linda och hämtar dem.

Vemodigt och konstigt känns det men ändå bra också.. det är det bästa för dem mina små grisar!   


Träningarna med Catla rullar på, det är roligt men inte lika roligt när det är tryckande hett..

Nåväl, FF börjar ta sig riktigt bra, det är bara och harva på och inse att det kommer att ta tid som många av lydnadsmomenten.

Vill ju ha det bra och på mitt sätt, är ganska petig men när det väl blir så blir det bra!    

Det är samma i fjärren, där har jag varit riktigt petig och nu börjar det att ge resultat i de skiften vi jobbat med, nu kan jag gå ut längre och längre ifrån henne och hon behåller tekniken och snabbheten i skiftena!   

Rutan inkallningen har börjats med och tränats på ett tag, igår satte jag ihop det och den med rutan och den är klart godkänd för att vara första gången Catla fick göra hela.

Vittringen kör vi mest hemma, vill få henne att förstå att hon ska koppla på näsan innan jag plockar ut den.

Hemma går det bra men vill köra det lite mera inne.


Snart är det dags att åka till Maria Brandel fd Hagström igen, ska bli lika skoj som de andra gångerna och jag har naturligtvis ett ton med frågor igen som jag vet att hon kan ge mig bra svar på!   


Nästa helg ska jag åka till stockholm o titta på Lydnads SM, ska bli så kul och jag längtar!

Ska även passa på att hälsa på mina vänner som jag har där i krokarna, det är alltför sällan vi ses!  


Idag har min ena systerdotter tagit studenten, mosters lilla tjej har blivit alldeles för stor!  Grattis Michaela!  


Längtar satans mycket efter min semester! Fyra underbara, härliga veckor!!

De ska bla fyllas med, Hundträning, Tid med Teddie, Skogen, vänner, Egenskapsbeskrivning på Catla, skriva för lydnaden i Ransäter, få besök av Maria, åka på PRIDE. Ja, enhel del skoj men två av veckorna har jag inte planerat något på och jag ska försöka ha det så!  

 

 

 Lukas och Nova!

   

Finaste tjejerna!

  

Goggoman!

  

En underbar morgon!

  

Älskade Mikkis tar studenten!

 

 

 

 





 
 
Ingen bild

Linda & Ludde

11 juni 2011 18:05

kommer ta hand om dem :)
ångrar du dig , är det bara att du hämtar hem dem igen :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anso - 26 februari 2015 14:32

Våren närmar sig till min stora glädje! Jag har planerat lite och satt årets mål för Catla och mig. Tanken är att starta en appell i år, bara för att det är kul.Tror även att det kan främja Catlas och min tävlingssituation då det på en sån tävling ka...

Av Anso - 30 december 2014 09:38

En sammanfattning av 2014! 2014 kan man nog kalla ett år med stora förändringar i mitt liv. Jag har förlorat min bästa vän, halva mig själv och en av de viktigaste i mitt liv... Även min lilla hustomte, min gråa prins som gjorde min vardag en hel del...

Av Anso - 17 december 2014 11:30


Idag skulle du fyllt 15 år... Grattis min älskade lille pojke, hoppas du har det bra där bortanför regnbågsbron... Du är djupt saknad här hemma ...

Av Anso - 7 november 2014 06:04


Jag saknar dig så min älskade gamle vän...

Av Anso - 24 oktober 2014 05:50

Klockan är 05:50 och jag ser en ände på nattens jobb på csk. Ibland blir det lite dålig planering när man jobbar extra, jag får boknigar, tar dem och när jag lägger in dem i min kalender så ser jag att det kanske blir lite tajt vissa gånger i anslu...

Ovido - Quiz & Flashcards