Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Härliga tider!

Av Anso - 29 december 2011 20:24

Visst är väl livet ganska härligt ändå!   

Jag känner verkligen att jag uppskattar allt och alla som finns i mitt liv och tänker försöka att inte glömma bort att göra det!

 

 



Jag har varit i stan TVÅ dagar i rad och försökt hitta nån trasa att ha på mig på nyår.

Det är verkligen INTE det roligaste jag vet... igår fick Ida plågas genom att följa med mig!

Hittade inte nåt spec då tyvärr..

Så det fick bli stan idag igen, denna gången var det min systers tur att följa med.. hon är perfekt att gå med, in i affären, ser man inget direkt går man ut o till nästa.. precis min stil   

Idag hittade jag lite mer iaf och tyckte FAKTISKT att det var riktigt roligt..   

 

En promenad gick vi sen, jag och syrro, o hundarna såklart..

MÅSTE röra på mig mer!!! Ser ut som en Heffaklump och har varit slarvig med motion, igång igen!

 

 

 

 


Catla är på G igång igen i träning!

Det är såååååå jäkla kul!

Catla är taggad, jag är taggad och träningarna går fint!

Lite detalj tapp har jag fått efter vår så kallade vila samt när jag inte tränar i samma utsträckning som jag brukar.

Men det är ju så det är, lydnad är en färskvara!

Har skit dåliga ställanden plötsligt?

Hon tar steg och nitar inte som förr..

Har fnulat på det och kommit på att jag nog släppt igenom det då jag tränat på ställandet vid kon...   

Aja, bara att backa tillbaka och fila på dem.. tråkig träning men väldigt nyttig!

Stadgan i ställandet har också sviktat, ändå är Catla stadga tränad i massor sen hon var liten valp... bara att träna det mera igen!

FF känns bra och jag har kört det både i början på passet då hon är mest taggad och även i slutet av passet då hon är trött och hon är aktiv, koncentrerad och gör bra ifrån sig när jag än kör det nu.   

Kedjar en hel del och det går bra, får ju lite sämre detaljer på vissa grejer i kedjorna men helheten ser bra ut och detaljerna kommer att bli bra de med ju mera vi kedjar!

Vårt problem är dock när vi kedjar med kommendering... då blir Catla sämre i attityden så det är där vi ska lägga fokus nu.

Maria ska få hjälpa mig att lösa det har jag tänkt.    

App dir går bra men i vänster skick så blir hon osäker... så jag har tagit bort mitten en sväng så att hon lyckas, måste också köpa en till apport så alla tre är lika.. den jag brukar lägga i mitten är ljusare så det är väldigt lätt att hon tar den på syn.

Med denna vinter vi har nu så är det lättare att få till träningar ute! Det gillas, så nu ska Draken igång igen, till hennes stora glädje!   

 

 

 







Fick så fina ord skrivna till mig av Anna på hennes blogg häromdagen så jag blev gruvligt glad!

Tänk att så lite kan göra så mycket!

Det värmde hela mig och mer därtill!

Underbara människa, jag är så glad att du är min!   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anso - 26 februari 2015 14:32

Våren närmar sig till min stora glädje! Jag har planerat lite och satt årets mål för Catla och mig. Tanken är att starta en appell i år, bara för att det är kul.Tror även att det kan främja Catlas och min tävlingssituation då det på en sån tävling ka...

Av Anso - 30 december 2014 09:38

En sammanfattning av 2014! 2014 kan man nog kalla ett år med stora förändringar i mitt liv. Jag har förlorat min bästa vän, halva mig själv och en av de viktigaste i mitt liv... Även min lilla hustomte, min gråa prins som gjorde min vardag en hel del...

Av Anso - 17 december 2014 11:30


Idag skulle du fyllt 15 år... Grattis min älskade lille pojke, hoppas du har det bra där bortanför regnbågsbron... Du är djupt saknad här hemma ...

Av Anso - 7 november 2014 06:04


Jag saknar dig så min älskade gamle vän...

Av Anso - 24 oktober 2014 05:50

Klockan är 05:50 och jag ser en ände på nattens jobb på csk. Ibland blir det lite dålig planering när man jobbar extra, jag får boknigar, tar dem och när jag lägger in dem i min kalender så ser jag att det kanske blir lite tajt vissa gånger i anslu...

Ovido - Quiz & Flashcards